UAB "Autobazė"
Skelbimų skaičius: 325     Automobilių parduota: 10998
Prisijungti 3 Dėti skelbimą Automobilio paieška
Paskelbta: 2018-04-16 09:17:00

RATŲ SUVEDIMAS – SUSITVARKYKITE LAIKU IR VAŽIUOSITE SAUGIAI !

Periodiškai reguliuoti ratų suvedimą reikia kiekvienam automobiliui. Svarbu, kad tai darytų profesionalūs meistrai, kurie naudojasi modernia ir kokybiška įranga. Netolygiai nudilęs padangos protektorius. Dažnai taip būna dėl to, kad savininkui meistras pripasakoja, jog jis puikiai įstatė naują detalę į senos vietą ir viską puikiai išmatavo – esą nereikia daryti suvedimo. Toks naivus patiklumas vairuotojui brangiai kainuoja. Pirma, tenka keisti minėtą detalę, nes ji gavo didesnę apkrovą nei numatė gamintojas, todėl ilgai netarnavo. Antra, reikia žvalgytis naujų padangų. Dar daugiau, važiuota esant didesniam pasipriešinimui, o tai reiškia, kad buvo didesnės ir degalų sąnaudos“. Vairuoti tokį automobilį ne tik nesaugu ir pavojinga, bet jaučiamas padidėjęs nuovargis ir įtampa. Automobilis po ratų suvedimo - išvirtimo sureguliavimo stabiliau laikysis ant kelio, bus teisinga judėjimo trajektorija, automobilį bus nesunku suvaldyti jam slystant, įveikiant „vandens pleištą“, kuris susidaro po lietaus. Tai ypač svarbu rudens-pavasario sezonu. Jūs būsite maloniai nustebę, kai po varginančio, nepatogaus vairavimo, sėsite prie automobilio vairo, kuriame sureguliuota ratų geometrija ir patirsite tikrą vairavimo malonumą. Ratų suvedimą reikia daryti periodiškai, kas 10-20 tūkstančių kilometrų, taip pat atlikus važiuoklės remonto darbus (vairo traukių, antgalių, šarnyrų, svirčių, amortizatorių, sailenblokų keitimą ir pan.). Verta tai atlikti pajutus nestabilumą kelyje – automobilis tarsi „plaukioja“, vairuotojas, važiuodamas tiesiai, jaučia, kad automobilį traukia į šoną, vairas keičia savo padėtį. Reikia susirūpinti pastebėjus netolygų padangų dilimą ar sunkiai grįžtant vairui į pradinę padėtį, taip pat po smūgio į duobę ar kitokią kliūtį. Laiku ir periodiškai atlikus ratų geometrijos patikrą, vairuotojas pajunta didelę naudą: sumažėja degalų sąnaudos – automobilis patiria mažesnį pasipriešinimą kelio atžvilgiu; padidėja padangų eksploatacijos laikas – padangos dyla vienodai; tausojama važiuoklė – tiesiai riedantis automobilis, neapkrauna pakabos mazgų.

SUVEDIMAS

Kampas tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos. Labai dažnai kalbama apie suminį dviejų ratų ant vienos ašies suvedimą. Kai kuriuose automobiliuose galima sureguliuoti tiek priekinių, tiek ir galinių ratų suvedimą. Suvedimas – tai atstumas tarp ratų užpakalinių briaunų, minus atstumas tarp priekinių briaunų. Būtent neteisingai sureguliuotas suvedimas yra pagrindinė (bet ne vienintelė) didesnio padangų susidėvėjimo priežastis. Vienas iš pirmųjų neteisingai nustatyto suvedimo požymių yra padangų cypimas posūkyje, važiuojant nedideliu greičiu. Tinkamai sureguliavus suvedimą ir tvarkingai važinėjant, ratų padangų rida viršija 100 000 km, o esant suvedimui 50 mm ir daugiau, padangos susidėvės greičiau nei po 1 000 km. ridos.

IŠVIRTIMA

Tai kampas tarp vertikalės ir automobilio rato sukimosi plokštumos, kuris laikomas neigiamu, jei ratai viršutine puse nukreipti į vidų arba teigiamu, jei - viršutine puse į išorę. Išvirtimas kinta keičiantis automobilio pasvirimui. Vizualiai tai galima pamatyti stebint sunkiuosius sunkvežimius „Tatra“: nepakrautų automobilių galinių ratų išvirtimas yra toks didelis, kad sunkvežimis važiuoja tik išorinių ratų padangomis. Nulinis išvirtimas užtikrina minimalų padangų susidėvėjimą ir atitinkamai padidėja jų tarnavimo laikas. Neigiamas išvirtimas pagerina stabilumą posūkiuose.

Mūsų partneriai